Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

mandag 23. mai 2011

Spirende bønner

For noen uker siden fikk jeg noen utrolig dekorative bønner. Det er mulig de er helt vanlige, men jeg har ikke sett sånne før. (Bønnene på bildet har ligget i vann, og er noe falmet. Før jeg la dem i vann var fargene mye klarere.)




De kan visst spises, men hvorfor ikke ha dem til pynt? Jeg har ikke så mange, så jeg tenkte jeg ville prøve å skaffe meg flere. Derfor la jeg åtte forskjellige bønner i vann over natten og neste dag satte jeg dem i en romslig potte med jord. Jeg la dem i forskjellig dybde i jorden, og etter noen få dager (1-2) dukket den første spiren opp. Etter det, har de kommet opp, en etter en. Det har gått mindre enn to uker siden jeg sådde dem, og den som har kommet lengst er ca 40 cm lang! Det blir vel rundt 3-4 cm til dagen, så det er nesten som man ser at den vokser!

 







Nellikene i midten var det ettåringen som "fant" i vinduskarmen, så de fikk pynte litt opp innimellom bønnestenglene. De har forresten holdt seg utrolig bra.

Ingen kommentarer: