Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

søndag 30. oktober 2011

Kuleskulptur


Man tager hva man haver, og vips så haver man et noe uvanlig konglefat!

Eller lysfat, om man vil:


Disse grønne glasskulene har jeg fått. Nå har de ligget altfor lenge på loftet. De har tilhørt min oldefar, som var fisker. Ganske fine bruksgjenstander de hadde før i tiden! Jeg tror (, og håper ikke jeg dummer meg fullstendig ut nå) at de har vært festet til kanten på fiskegarnet, slik at garnet ikke sank til bunns. 

Eldstemann lurte forresten på om det var krystallkuler :)

Resten av "kunsten" er diverse sølvplett-saker. Noe har jeg fått tak i på Bruktbua i Sauda, mens fatet på toppen har vel vært på vei et tilsvarende sted. De små i midten er faktisk eggeglass.

Bruktbua i Sauda er virkelig verdt et besøk! Her er muligheten stor for å gjøre et kupp, om du finner noe du liker. De frivillige som jobber der er ikke gjerrige på prisene, men husk å ha med kontanter!

En fin søndagskveld ønskes dere alle :)


Ingen kommentarer: