Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

tirsdag 3. januar 2012

Hakkenåler i postkassen!

Nå kan du få hakkenåler i postkassen fra Nettbutikken til Kriblende Gleder!


I går fikk jeg et sett med tre Hakkenåler jeg hadde bestilt fra Solvor Hofsli. Jeg oppdaget det da jeg skulle legge meg, og ble ganske gira på å sette i gang! Men jeg holdt ut en god stund utover dagen i dag før jeg tok fram en Rema 1000-hyssing og hakkenålene.

Hakkenålene har krok i begge ender. Det gjør at det er mulig å hakke runde ting, ikke bare flate.
Jeg har en hakkenål fra før, som jeg har hakket litt med. Den kjøpte jeg i mine "ungdomsår". Den var litt liten i størrelsen, og et større prosjekt krever dermed endel tid... Så jeg har savnet hakkenåler til tykkere garn.

Her er et lite prøveprosjekt: 


Liker veldig godt strukturen. Det blir fast og tett. Egner seg for eksempel godt til grytekluter (om du bruker bomull eller ull, ikke syntetgarn, som kan smelte!)

Baksiden ser sånn ut:


Når det gjelder hyssingen, så synes jeg den er ganske fin å se på, men den glir ikke så lett på pinnen. Håper det går lettere med andre garntyper. Har ikke brukt tre-redskaper til sånt før...

Du vil nok få høre mer om hvordan det går med hakkingen etterhvert :) Nå er det leggetid! God natt....


3 kommentarer:

Anonym sa...

Stilig, ser ut som det kan gå fort å få gjort et arbeid her. Til og med jeg kan kanskje holde ut et ferdig prosjekt?!? Du er tolmodige og flink. Lykke til. Ps. Kjekt med grytekluter da :-)) hint hint.

mettehobby sa...

Så genialt å bruke hyssing da!! ..å så jevnt å fint det ble :0) Du er så flink å komme på kjekke ideer som heller ikke trenger å koste så mye!! Så kjekt!! Liker godt denne bloggen, må jeg si :0)

Maria sa...

Takk for koselige kommentarer, begge to :) :)