Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

fredag 1. juni 2012

Heklet sommersjal

For ikke så lenge siden, fant jeg ut at jeg måtte ha et håndarbeidsprosjekt som jeg kunne drive med samtidig som jeg var sosial. Jeg kom fram til at et sjal må være ganske "rett-fram" å hekle. Og for at det skulle gå litt fort i tillegg, og være luftig og lett, så valgte jeg et passende mønster som tilfredsstilte disse kravene. :)

Og her henger resultatet:


Hovedmønsteret består av luftmaskebuer med pikoter og en stav i hver ende av luftmaskebuen.



Garnet jeg brukte var et mellomtykt bomullsgarn, og heklenålen var nr 2,75.

Jeg begynte med å legge opp luftmasker til ønsket bredde, uten å telle dem. Da jeg hadde heklet en rad med luftmaskebuer/staver, kunne jeg se hvor mange luftmasker jeg trengte, og da var det bare å rekke opp baklengs den lille tampen med luftmasker som var til overs. Om noen melder sin interesse, legger jeg gjerne ut en mer utførlig beskrivelse av mønsteret.

Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer: