Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

fredag 5. august 2011

Nuperelle-skrin

Vinduet er åpent og inn svever toner fra Bjørn Eidsvåg-konsert like ved huset vårt. Det er Etnemarknaden som er i gang. I går var jeg innom en tur. Det var første dagen, strålende vær og jeg hadde koselig følge. Perfekte forhold for å utforske de mange bodene som er plassert rundt på skoleområdet. Og det var noen ekstra kjekke boder, der vi fant litt å ta med hjem. Jeg har savnet noe søtt og lite jeg kunne hatt nuperelle-sakene mine i, og AnnaJohanna hadde en aldeles perfekt liten boks med skjønne dådyr på!



I en annen bod (jeg husker dessverre ikke navnet, men det var en dame fra Vea som laget ting hun solgte), var det mange fine håndlagde ting. Min søte mamma kjøpte disse til meg:

"Innvendig fred skaper ytre harmoni" - en skjønn liten boks som passer supert til heklenåler, korte strikkepinner eller skrivesaker... tror nok jeg kommer til å ha heklenåler oppi.

Er ikke dette grytelokket yndig? Praktisk med rundstykke-oppskrift på veggen, da :)

 Jeg tar med et bilde fra terrassen vår fra i går kveld:


Det er en vikingleir som har slått ned her. Om dagen var det fullt liv med unger, lekeslossing, pil og bue, øksekast, eventyrfortelling og sikkert andre ting også. Men om kvelden, da Etnemarknaden var stengt for dagen, kunne vi høre vakkert fløytespill, og litt senere så vi flammene fra et bål. Stemningsfullt....

Ingen kommentarer: