Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

torsdag 11. august 2011

Provisorisk nuperelle-skyttel


Jeg tenkte jeg ville lage et bokmerke-kors i nupereller, men de to skytlene mine var "opptatt". Tilfeldigvis, så hadde jeg noen kinderegg liggende, og de viste seg å fungere veldig bra som nuperelle-skytler! Som bildet viser, så har jeg laget et lite nøste av tråden og puttet det inni kindereggene. Når eggene lukkes risikerer jeg ikke at tråden "løper av gårde", og når jeg trenger litt mer tråd, er det bare til å åpne litt og dra ut ønsket lengde. Heklenålen brukes til å feste buer og ringer sammen. Det jeg har lært om å slå nupereller har jeg funnet på youtube og www.nuperelle.net. Denne siden er et funn! Men dette korset har jeg diktet selv. Det ble omtrent halvferdig i går, så det er heldigvis et ganske overkommelig prosjekt.

I dag er forresten været strålende, så det blir nok en del utetid med ungene denne dagen. Men kanskje nuperellene får bli med. Kjekt å ha noe "på hand", som farmor alltid sa...

Ingen kommentarer: