Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

onsdag 22. juni 2011

Gimper og gimper...


Jeg driver fortsatt og gimper innimellom andre gleder og plikter. Nå er det lille Oscar som skal få seg et gimpeteppe i Viking Babyull (100 % merinoull, 175m/50g). Jeg har ikke noe mønster, så resultatet vet jeg ikke sikkert før teppet er ferdig. Jeg gimper remser på 150 løkker, bredde 5 cm. Til å begynne med var remsene ca 80 cm lange. Dette skulle være lengden på teppet. Men etterhvert har teppet blitt lengre og lengre. Nå er det nesten 100 cm langt. Jeg har ikke så lang erfaring med gimping, men har nå ihvertfall funnet ut at lengden på remsene strekker seg noe enormt! Dette reduserer jo bredden, og det betyr at jeg må gimpe endel flere remser enn først antatt. Ikke bare for at bredden i seg selv skal ha et visst mål, men også for at fasongen ikke skal være så lang og smal. Men... det nærmer seg en ende nå!

2 kommentarer:

MiriamS sa...

OIj, så fint det blir! :-)

Maria sa...

Takk for det :)