Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

lørdag 2. juli 2011

Gimpeteppet er ferdig!


Endelig! Nå er jeg ferdig med babyteppet jeg har gimpet (se tidligere innlegg under etiketten "gimping"). Da jeg syntes det var bredt nok, heklet jeg en kant rundt. Synes det gjorde seg med en heklekant. Til sammen brukte jeg under 200 gram Viking Babyull (100 % merinoull, 175m/50g), et grønt og nesten tre hvite nøster.

Når det gjelder min erfaring med gimping hittil, så har jeg tidligere nevnt at det strekker seg en god del i lengden. Da jeg først hadde gimpet remsene til babyteppet, målte de ca 80 cm. Etterhvert strakk de seg til rundt en meter. Men da teppet hadde fått seg en "bøttevask" i lunkent vann og Milo, ble jeg litt forskrekket, for da jeg tok det opp, var det langt som et sjerf! Jeg tørket det over trappegelenderet på langs og prøvde å dra det litt i bredden. Det hang der over natta, og i dag tidlig var jeg spent på hvordan det var i tørr tilstand.

Det endelige produktet målte nå ca 60 x 120 cm, altså lik størrelsen på ei sprinkelseng. Det er jo absolutt ikke noe tett teppe, heller veldig lett og luftig. Men jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet. Skulle gjerne brukt det som sjal/skjerf. Men det skal nå altså være et babyteppe :)

Har du prøvt gimping? Lyst til å prøve? Ta et lynkurs i gimping ;)

Ingen kommentarer: