Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

søndag 10. juli 2011

Sommerlig heklepute

Dette bildet er tatt på den koselige terrassen til mamma og pappa. Epletreet i bakgrunnen er innebygget i terrassen!



I dag har jeg tatt fram en heklepute jeg begynte på i fjor sommer... Da jeg var ferdig med heklingen, utpå høsten, ble den bare liggende med alle trådene som skulle vært festet. Men nå, når sommeren er her, ble jeg litt inspirert til å fullføre prosjektet. Og nå er det bare knapper som mangler... Liker veldig godt den lyse rosafargen sammen med det hvite. Tråden er litt tykt bomulls/akrylgarn i Drops. Tror jeg brukte heklenål nr 4. Mønsteret er egenprodusert og ble til etterhvert. Laget det ganske hullete, så det ikke skulle ta så lang tid å bli ferdig, og det gikk vel ganske raskt også, når det ble prioritert. :)



Bildene nedenfor viser baksiden av puta. Mønsteret er laget av kryssede dobbel- eller trippelstaver, tror jeg (,husker ikke helt).




Det har sine fordeler å være hjemmom en tur. Da får man gjort både det ene og det andre! Og så er det jo veldig kjekt å være sammen med familien. Når været er som det er i dag, så springer vi ut og inn, alt etter som. Temperaturen er deilig, men litt skiftende, og sola, den kommer og går.

Ingen kommentarer: